Вчені пояснили, чому на недавніх зображеннях НАСА Марс оточений зеленим світінням

Як вийшло, що червоний Марс на знімках НАСА раптом засяяв зеленим кольором? Вчені пояснюють, що ці зображення – результат тривалих спостережень, які одного разу дозволять знайти відповіді на багато питань. Найголовніше з них – чому Марс перетворився на безплідну пустелю?

Серія знімків планети Марс, яку нещодавно опублікувала НАСА, привернула увагу аудиторії соціальних мереж по всьому світу, оскільки на зображеннях планета оточена незвичайним зеленим ореолом.

Дивне світіння

Останні зображення Марса є результатом тривалих спостережень з космічного апарату MAVEN, який обертається на орбіті Марса з 2014 року. Для отримання цих зображень, які закарбували ультрафіолетове випромінювання, використовувалася спеціальна камера.

Згідно з даними з космічного апарату, верхній шар атмосфери Марса стає зеленим три рази за ніч навесні і восени, в той час як полюси світяться майже весь час протягом року. Ці дані були підтверджені в ході спостережень з космічного корабля Європейського космічного агентства Mars Express, який також знаходиться на орбіті Марса.

Однак, як виявилося, це зелене свічення, що з’являється на зображеннях, які привернули увагу користувачів соціальних мереж по всьому світу, не справжнє. Воно відображає лише ті області, які пульсують в ультрафіолетовому спектрі на поверхні Марса.

Що стосується людського ока, то воно фіксує тільки видиме світло, а не весь діапазон, який включає також ультрафіолетове і інфрачервоне світло. Вчені вивчають останні, щоб мати можливість зрозуміти характер руху і інтенсивність цих променів.

Оксид азоту

5 серпня в Journal of Geophysical Research – Space Physics було опубліковано дослідження, присвячене вивченню зеленого світіння на Марсі і визначення причин цього явища.

Як показали результати наукової роботи, причина виникнення незвичайного ореолу пов’язана з рухом повітряних потоків в атмосфері Марса. Сонячні промені проникають у верхній шар атмосфери планети, де містяться вуглекислий газ і азот, і ці гази розпадаються на окремі атоми (вуглець, азот і кисень).

Разом з повітряними потоками ці атоми переміщаються в нижні шари атмосфери Марса і з’єднуються. В результаті хімічних реакцій між ними виникає так званий оксид азоту (NO), який пульсує в ультрафіолетовому спектрі.

Це світіння допомагає вченим космічного агентства США глибше вивчити рух повітряних потоків у верхніх шарах атмосфери Марса, що одного разу дозволить знайти відповіді на багато питань. Найголовніше з них звучить так – чому Марс перетворився на безплідну пустелю, хоча колись на ньому було вдосталь води та інших джерел життя?