Між древніми галактиками виявили величезний радіоміст

Астрономи, що досліджують скупчення галактик в трьох мільярдах світлових років від Землі, виявили незвичайне явище. Дві галактики з’єднав між собою низькочастотний радіоміст протяжністю в 6,5 млн світлових років, повідомляє The Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Скупчення назвали Abell 1758. Спостереження показали, що незабаром там зіткнуться відразу дві масивні пари галактик – на півночі і на півдні. Перша пара вже зблизилася (це сталося 300-400 млн років тому), потім знову віддалилася. Вчені очікують, що через певний проміжок часу вони знову з’єднаються.

Пара на півдні тільки почала рухатися назустріч. Між ними і виник радіоміст. Його зафіксував радіотелескоп LOFAR на частоті 53 МГц.

Вчені прийшли до висновку, що міст вказує на наявність величезного магнітного поля між галактиками. Електрони уздовж нього прискорюються до релятивістських (близьких до швидкості світла) швидкостей і створюють випромінювання, яке і «ловить» земна апаратура. Втім, електрони також можуть прискорюватися під впливом турбулентності і астрофізичних ударних хвиль.

«На сьогоднішній день відомо лише два гігантських внутрішньокластерних радіомости. Це одні з найбільш гігантських структур у Всесвіті», – зазначили автори наукової роботи.