Вчені показали вражаючі знімки клітин, заражених SARS-CoV-2

Дослідники Університету Північної Кароліни опублікували зображення клітин, інфікованих вірусом SARS-CoV-2. Знімки мають разючу якість.

Унікальні знімки створила Камилль Ері (Camille Ehre) і її команда з лабораторії Медичної школи Університету Північної Кароліни. Зображення, отримані за допомогою потужного мікроскопа, дозволили побачити, як вірус SARS-CoV-2 розмножується на поверхні клітин дихальних шляхів людини.

Зображення були опубліковані у виданні New England Journal of Medicine.

Вірусні частинки, показані червоним кольором, готові до виходу з організму людини і зараження нових людей.

Віріони SARS-CoV-2 показані червоним, слиз – жовто-зеленим. Зображення в штучних кольорах.

Як пояснила сама Ері, вона хотіла показати на наочному прикладі, наскільки інтенсивною може бути інфекція дихальних шляхів вірусом SARS-CoV-2. І дійсно, на знімках видно, наскільки велика кількість нових вірусних частинок виробляє і вивільняє всього одна клітина дихальної системи людини.

Для отримання цих знімків вчені в спеціально обладнаній лабораторії відповідного рівня безпеки заразили вірусом SARS-CoV-2 клітини бронхів людини. Через 96 годин зразки відзняли за допомогою скануючої електронної мікроскопії.

Зображення потім були розфарбовані студентом-медиком Кемероном Моррісоном (Cameron Morrison). На знімку видно інфіковані клітини з нитками слизу (жовто-зелені), прикріпленими до кінчиків вій (блакитні).

Висока роздільна здатність дозволила побачити структуру і щільність віріонів SARS-CoV-2 (показані червоним), вироблених епітелієм дихальних шляхів людини.

Вії є схожими на волосся структурами на поверхні епітеліальних клітин дихальних шляхів, які перенаправляють слиз (і захоплені нею віруси) з легень.

Нагадаємо, що, чим більше вірусне навантаження (кількість вірусних частинок, що створюються в організмі людини), тим більше інфекція поширюється по іншим органам хворої людини. Також медики не виключають, що хворі з великим вірусним навантаженням частіше передають COVID-19 іншим людям (тобто є так званими суперрозповсюджувачами).

Ці зображення є ще одним переконливим аргументом на користь використання масок інфікованими і не інфікованими людьми для обмеження передачі SARS-CoV-2.