На супутнику Сатурна знайшли свіжий лід

На супутнику Сатурна Енцеладі можуть відбуватися процеси, про які вчені поки не підозрюють. Вивчаючи об’єкт в інфрачервоному діапазоні, вони виявили на його поверхні великі запаси льоду. Більш того, майже весь лід виявився свіжим, що може вказувати на глобальну внутрішню активність, повідомляє Science Alert.

Зовні Енцелад схожий на величезну сніжку, порізану тріщинами і ущелинами. Дані зонда Cassini показали, що з ущелин на південному полюсі вилітає солоний крижаний пар. Всього на супутнику налічується близько 100 гейзерів.

Вчені пов’язали їх активність з приливними силами. Гравітація Сатурна розтягує і стискає Енцелад, породжуючи внутрішній нагрів і геотермальну активність, а також порушуючи зовнішній крижаний покрив.

Нові дані показали, що свіжий лід з’являється не тільки в місцях уже відомих розломів, а й на північному полюсі Енцеладу. Вчені прийшли до висновку, що там розташоване якесь джерело, що викидає назовні струмені води, які згодом замерзають. Але що це за об’єкт і які сили пробуджують його активність, поки залишається невстановленою.

Вчені вважають, що під крижаним покривом Енцеладу знаходиться океан, і це робить супутник потенційним об’єктом для пошуків життя. Також увагу дослідників привертає супутник Юпітера Європа.