У марсіанському метеориті знайшли ознаки води

У марсіанському метеориті, знайденому в пустелі Сахара, виявили сліди води. Це важливий доказ теорії, що в далекому минулому Марс був вологою планетою, і його клімат істотно відрізнявся від нинішнього, повідомляє Science Advanced.

Метеорит NWA 7533 був виявлений ще в 2012 році. Його вага становить 84 грама. Спочатку він був значно більшим, але розпався на частини при вході в земну атмосферу.

Дослідження показали, що метеорит прилетів на Землю з Марса. Щоб визначити це, вчені порівняли його склад з даними, зібраними апаратурою марсоходів на поверхні сусідньої планети.

«Метеорит містить захоплений газ, який відповідає марсіанській атмосфері, проаналізованій дослідницькою місією NASA Viking», – пояснили експерти.

Вік NWA 7533 визначили в 4,4 мільярда років. Це найстаріший метеорит з нині відомих. Вивчаючи мінеральний склад, вчені звернули увагу на хімічні ознаки окислення. Для такого процесу необхідна вода.

Палеонтологи вже встановили, що вода на Червоній планеті була присутня, щонайменше, 3,7 мільярда років тому. Метеорит NWA 7533 показав, що водойми на Марсі існували ще на 700 тисяч років раніше цієї дати. Можливо, волога була природним побічним продуктом якогось процесу на ранній стадії формування планети.