Вчені: після льодовикового періоду існувало п’ять порід собак

Дослідники проаналізували ДНК домашніх тварин, які жили 11 000 років тому на території Європи, Близького Сходу і Сибіру. Виявилося, що в той час було принаймні п’ять різних порід собак.

Сьогоднішні собаки мають велике розмаїття форм і розмірів. Але виявляється, всі вони зобов’язані всього п’яти породам, які людина вивела 11 000 років тому

Сьогодні кількість порід собак просто не злічити. Однак так було не завжди. Раніше дослідники вважали, що розводити собак для своїх цілей і виводити різні породи люди почали не так давно. Однак нове дослідження, опубліковане в журналі Science, показує, що ще коли наші предки були мисливцями і збирачами, вони вже розводили різні породи собак.

Автори нової роботи зібрали ДНК 27 собак, деякі з яких жили майже 11 000 років тому. Мешкали ці тварини по всій Європі, Близькому Сходу і Сибіру. Вчені показали, що вже після останнього льодовикового періоду на Землі існувало принаймні п’ять порід домашніх собак зі своїми генетичними особливостями. Всі вони належали до одного підвиду Canis lupus familiaris.

Вчені також показали, що за 10 000 років п’ять цих ліній змішалися і породили нові породи, багато з яких ми сьогодні знаємо. Наприклад, перші європейські собаки, мабуть, походять із двох дуже різних популяцій – близькосхідної і сибірської. В генах цих тварин були виявлені специфічні для кожної з цих популяцій ознаки. Однак в якийсь момент частина цих генів була втрачена і сьогодні їх немає в ДНК європейських собак.

«Якщо ми повернемося на чотири або п’ять тисяч років тому, то побачимо, що Європа була місцем з високою розмаїтістю собак. Хоча європейські собаки володіють таким великим розмаїттям форм і розмірів, генетично вони походять з дуже невеликої групи пращурів», – говорить один з авторів роботи, співробітник Лабораторії древньої геноміки Інституту Френсіса Кріка Андерс Бергстрем.