Унікальне явище: супутник Юпітер здатний світитися в темряві

Крижаний супутник Юпітера Європа вважається одним з небагатьох тіл в Сонячній системі, яке потенційно може містити будь-яку форму життя. Дослідження показали, що глибоко під замерзлою корою залягає океан, теплий і солоний, як на ранній Землі. Теоретично, там можуть протікати процеси, необхідні для зародження примітивних мікроорганізмів, повідомляє Nature Astronomy.

В ході нового дослідження група вчених виявила новий факт про Європу. Вона може світитися в темряві зеленуватим світлом. Це пов’язано з тим, що високі рівні випромінювання від потужного магнітного поля Юпітера взаємодіють з її крижаною поверхнею.

Лабораторне моделювання показало, що опромінений лід випускає зелене світло в результаті процесу, який називають «електронно-стимульованою люмінесценцією». Вчені відзначили, що нічне світіння Європи може бути унікальним явищем у всій Сонячній системі.

Майбутня місія NASA Europa Clipper, запуск якої очікується в кінці цього десятиліття, може спостерігати світіння з близької відстані і скласти карту хімічного складу поверхні Європи. Ці спостереження будуть важливі для розуміння склад океану, який знаходиться під льодом. Вони, можливо, підтвердять або спростують гіпотезу про наявність там життя.

Апарат оснастять різноманітно. апаратурою. Радіолокатор виміряє товщину крижаного панцира, що покриває океан, і допоможе знайти підземні озера, схожі на ті, що існують в Антарктиді. Магнітометр визначить силу і напрям магнітних полів. Відкриття про наявність на Європі радіації також важливе для вчених.

«Радіація – це форма енергії, як сонячне світло, критично важливий для життя на Землі. Вона може підвищити шанси на населеність Європи», – пояснили фахівці.