Розкопки в Помпеях: вчені розповіли нові подробиці трагедії

У давньоримському місті Помпеї, заживо похованому під попелом під час виверження Везувію в 79 р. до н.е., були знайдені нові деталі, що відображають останні миті життя міста і, зокрема, його мешканців.

Раніше в цьому році археологи, які розкопали нову ділянку міста, виявили скелет 30-річного чоловіка, розчавленого кам’яним блоком розміром 661 фунт. Його останки були виявлені в провулку поверх вулканічної породи. Це свідчить про те, що він пережив перше виверження, але згодом був поглинений надзвичайно сильними сейсмічними ударними хвилями, які пізніше охопили місто. Спочатку дослідники припустили, що він, ймовірно, був відкинутий щільним пірокластичним потоком, а потім роздавлений.

Масивний кам’яний блок, який став причиною загибелі жертви, був або частиною дверного косяка, або уламком, що вилетів з вулканічної хмари.

Однак після подальших розкопок археологи знайшли верхній торс, виявивши повністю непошкоджений череп. Рот черепа відкритий широко, а більшість його зубів все ще на місці. Тому тепер вважається, що людина померла в результаті асфіксії від вулканічного попелу, а не від удару каменя, який міг розбити голову. На черепі є деякі переломи, і необхідні подальші тести, щоб краще визначити останні миті життя людини.

“Здатність порівнювати відкриття з точки зору патологій і способу життя, а також динаміки втечі від виверження вулкана і, головним чином, вивчати за допомогою більш конкретних інструментів і професіоналізму, присутніх в цій області, визначає все більш точну картину історії і цивілізації епохи”, – сказав у своїй заяві генеральний директор археологічного парку Помпеї Массімо Осанна.

Також археологи відзначили, що розчавлена ​​жертва, ймовірно, була поранена або була інвалідом, так як на його гомілках були виявлені ознаки кісткової інфекції. Можливо, ця інвалідність не дозволила йому своєчасно покинути місто.

“Ця виняткова знахідка, – сказав він, – нагадує нам про аналогічний випадок – про скелет, знайдений Амедео Майура в будинку коваля, де недавно проходило дослідження. Це були останки кульгавої людини – йому теж, ймовірно, було складно втекти з міста, і він змушений був залишатися в будинку під час катастрофи”.

Останки скелета людини є частиною недавніх розкопок на ділянці під назвою “Regio V.” До інших знахідок за останні кілька місяців можна віднести останки трьох коней, знайдених в стайнях, чудові фрески і руїни пабів, магазинів і колишніх садів.